кардиологиялық орталығы" директорының
2024 жылғы 17 қаңтардағы
№4-01-04/28
бұйрығымен бекітілді
ӘДЕП КОДЕКСІ
1. Жалпы ережелер
Осы Әдеп кодексі (бұдан әрі - Кодекс) "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" 2020 жылғы 7 шілдедегі Қазақстан Республикасы Кодексінің, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2020 жылғы 23 желтоқсандағы №ҚР ДСМ-319/2020 бұйрығымен бекітілген Қазақстан Республикасының медицина және фармацевтика қызметкерлерінің ар-намыс 274-бабының 2-тармағына сәйкес әзірленді.
1.1 Әдеп кодексі кәсіби медициналық қызметті жүзеге асыру кезінде медицина қызметкерінің әдеп нормалары мен мінез-құлық қағидаттарының жиынтығын білдіреді.
1.2 Осы Кодекстің ережелері ШЖҚ "Павлодар облыстық кардиологиялық орталығы" КМК барлық қызметкерлеріне қолданылады.
2. Негізгі бөлігі
Осы Кодекс медицина қызметкерлерінің, қоғам мен пациенттің арасындағы қатынастарды айқындайды және жеке адам мен жалпы қоғамның құқықтарын, қадір-қасиетін, денсаулығын қамтамасыз етуге бағытталған, сондай-ақ медицина қызметкерінің өз қызметі үшін қоғам алдындағы жоғары моральдық жауапкершілігін айқындайды.
2.1 Медицина қызметкерлері өздерінің лауазымдық міндеттерін орындау кезінде мынадай қағидаттарды басшылыққа алуы тиіс:
ü бейтараптық;
ü адалдық және объективтілік;
ü әдептілік;
ü кәсіби құзыреттілік;
ü мінсіз мінез-құлық;
ü ниеттестік;
ü ақпараттың құпиялылығы;
ü адамгершілік;
ü тәуелсіздік.
2.2. Өз қызметінде орталықтың медицина қызметкерлері міндетті:
- қолда бар ресурстар шегінде өзінің біліктілігіне, лауазымдық нұсқаулықтарына және қызметтік міндеттеріне сәйкес сапалы және қауіпсіз медициналық көмекті қамтамасыз ету үшін жауаптылықта, оның ішінде моральдық жағынан да болуы тиіс;
- жоғары моральдық және адамгершілік өлшемдерге сәйкес келуге, Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген шектеулер мен тыйымдарды сақтауға;
- клиникалық тиімділігі дәлелденген емдеудің заманауи әдістері мен технологияларын басшылыққа алуға;
- өзінің кәсіби білімін, дағдыларын, құзыреттілігі мен кәсібилігін үздіксіз жетілдіруге;
- Қазақстан Республикасының медицина қызметкерінің жоғары атағын беделін түсіруге қабілетті іс-әрекеттер немесе әрекетсіздіктер жасамауға;
- сыбайлас жемқорлық көріністеріне қарсы тұруға;
- қызметтік ақпаратты пайдакүнемдік және өзге де жеке мақсаттарда пайдалануға жол бермеуге;
- заңда тәртіптік, әкімшілік немесе қылмыстық жауапкершілік көзделген теріс қылықтар мен құқық бұзушылықтар жасауға жол бермеуге;
- жеке сипаттағы мәселелерді шешу үшін қызметтік жағдайды пайдалануға жол бермеуге, медициналық бұйымдарды жарнамалауға және қызметтік міндеттерін орындауға байланысты жеке және заңды тұлғалардан сыйлықтар, қызметтерді қабылдау фактілеріне жол бермеуге;
- жеке мысалмен тұрақты моральдық-психологиялық жағдай жасауға және ұжымда корпоративтік этика мен қауіпсіздік қағидаттарын сақтауға ықпал етуге;
- Ар-намыс Кодексінің нормаларын сақтауға ықпал етуге.
- орталық қызметкерлерінің бірлігі мен ұлтаралық келісімді нығайтуға ықпал етуге;
- еңбек тәртібін мүлтіксіз сақтауға, өзінің қызметтік міндеттерін адал, бейтарап және сапалы орындауға, ол үшін жұмыс уақытын тиімді пайдалануға;
- жоғары кәсіби жұмыс үшін барлық күш-жігерін жұмсауға, қойылған міндеттерді шешудің оңтайлы және үнемді тәсілдерін қолдануға, сеніп тапсырылған мемлекеттік меншікке ұқыпты қарауға;
- қызметтік міндеттерін орындау кезеңінде киімдегі іскерлік стильді ұстануға;
- қоғамдық іс-шараларға қолдау көрсету және қатысуға;
- өтініштерді қарау кезінде бюрократия мен әуре-сарсаң көріністеріне жол бермеуге, олар бойынша белгіленген мерзімдерде қажетті шаралар қабылдауға міндетті.
2.3. Медицина қызметкерінің жол берілмейтін әрекеттері.
Медицина қызметкерінің құқығы жоқ:
- өз білімі мен мүмкіндіктерін адамгершілікке жатпайтын мақсаттарда пайдалануға;
- пациентке медициналық әсер ету әдістерін оны жазалау мақсатында, сондай-ақ үшінші тұлғалардың мүддесі үшін пайдалануға;
- пациентке өзінің философиялық, діни және саяси көзқарастарын таңуға;
- науқасқа физикалық, моральдық немесе материалдық зиян келтіруге;
- медициналық қызметке айырбас ретінде пациенттерден сыйлықтар қабылдауға;
-дәрі-дәрмектерді дайындаушы фирмалар мен таратушылардан олар ұсынатын дәрі-дәрмектерді тағайындағаны үшін көтермелеулер қабылдауға;
- емделушіге емдеу курсын тағайындау кезінде қолданылатын дәрілік препараттар, медициналық бұйымдар туралы анық емес, толық емес немесе бұрмаланған ақпарат беруге.
2.4. Медицина қызметкері мен пациенттің қарым-қатынасы
Медицина қызметкері міндетті:
- науқастың ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге, оған және оның жақындарына мұқият және шыдамдылықпен қарауға;
- кәсіптік қызмет шеңберінде мұқтаж адамға оның орналасқан жері мен уақытына қарамастан медициналық көмек көрсетуге;
- пациенттерді тегіне, әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайына, жынысына, нәсіліне, ұлтына, тіліне, дінге көзқарасына, нанымына, тұрғылықты жеріне байланысты немесе кез келген өзге мән-жайлар бойынша қандай да бір кемсітушілікке ұшыратпауға;
- пациенттің жеке өміріне және құпиялылық құқығына құрметпен қарауға;
- пациенттерге қатысты қаржылық және өзге де бопсалау фактілеріне жол бермеуге, өз әріптестері тарапынан мұндай әрекеттердің жолын кесуге күш салуға;
- пациент қайтыс болғаннан кейін де дәрігерлік құпияны, сондай-ақ емделуші басқаша бұйрық бермесе, медициналық көмекке жүгіну фактісін сақтауға;
- тек пациенттің мүддесі үшін шешім қабылдауға;
- денсаулық сақтау қызметкері пациентпен жұмыс істеуден бас тарта алады, оны келесі жағдайларда басқа маманға жібереді:
Ø егер ол өзін жеткіліксіз құзыретті деп санаса, тиісті көмек түрін көрсетуге қажетті техникалық мүмкіндіктері болмаса;
Ø медициналық-әлеуметтік көмектің бұл түрі маманның моральдық қағидаларына қайшы келсе;
Ø емделушімен немесе оның туыстарымен емделу және тексеру тұрғысынан қайшылықтар болса;
- өз денсаулығын қорғау үшін ортақ жауапкершілік қағидаттарын түсіндіруге;
- азаматтардың мемлекеттің денсаулық сақтау жүйесіне сенімін нығайтуға көмектесуге.
2.5. Медицина қызметкерлерінің қарым-қатынасы
Әріптестеріне қатысты медицина қызметкерлері міндетті:
- адал, әділ, мейірімді, әдепті, олардың білімі мен тәжірибесіне құрметпен қарауға;
- іскерлік этикет пен қызметтік мінез-құлық ережелерін сақтауға;
- ықылассыз көмектен бас тартпаңыз және пациенттің мүддесі қажет ететін болса, әріптестеріңізден кеңес алыңыз;
- басқа медицина қызметкерінің кәсіби біліктілігіне көпшілік алдында күмән келтірмеуге;
- қазақстандық медицинаның дәстүрлері мен жетістіктерін арттыруға;
- медициналық қауымдастық қатарының тазалығын сақтау, әріптестердің де, өз қателіктерін де бейтарап талдауға;
2.6. Жауапкершілік
Осы Кодекстің ШЖҚ "Павлодар облыстық кардиологиялық орталығы" КМК барлық қызметкерлері үшін міндетті күші бар.
Кәсіби этиканы бұзғаны үшін жауапкершілік дәрежесін Әдеп комиссиясы айқындайды.
Егер әдеп нормаларын бұзу бір мезгілде құқықтық нормаларды қозғайтын болса, қызметкер Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жауапты болады.
Жанжал туындаған жағдайда медицина қызметкері тиісті шараларды қабылдау үшін тікелей басшымен жанжал мәселесін талқылауы керек.
Сыбайлас жемқорлық туралы негізсіз жария айып тағылған жағдайда, медицина қызметкері мұндай айыптау анықталған күннен бастап бір ай ішінде оны теріске шығару шараларын қолданады.
3 Қорытынды
Әдеп кодексін қайта қарау және оның ережелерін түсіндіру құқығы "Павлодар облыстық кардиологиялық орталығы" ШЖҚ КМК Әдеп комиссиясына тиесілі.
Осы Кодекстің түпнұсқасы Пациентті қолдау және ішкі сараптама қызметінде сақталады.
Осы Кодекстің сканерленген нұсқасы орталықтың cardiomedical.kz сайтында орналастырылады.
Осы Кодекстің есепке алынған баспа көшірмелері қажет болған жағдайда таратылады.